Biznes

CMO

CMO

CMO to sktót z chief marketing officer. CMO po polsku to dyrektor ds. marketingu.

Kim jest CMO dyrektor ds. marketingu?

Dyrektor ds. marketingu jest odpowiedzialny za nadzorowanie planowania, rozwoju i realizacji inicjatyw marketingowych i reklamowych organizacji. Odgrywają istotną rolę w rozwoju firmy i mają ważne obowiązki, od kreatywnego wpływu po strategię biznesową. Podlegając bezpośrednio dyrektorowi generalnemu, głównym obowiązkiem dyrektora ds. marketingu jest generowanie przychodów poprzez zwiększanie sprzedaży poprzez skuteczne działania marketingowe dla całej organizacji, z wykorzystaniem badań rynkowych, cen, marketingu produktów, komunikacji marketingowej, reklamy i public relations.

Zobacz: CFO

W wielu przypadkach rola ta jest rozszerzona o zarządzanie sprzedażą, rozwój nowych firm, rozwój produktów, zarządzanie kanałami dystrybucji i obsługę klienta. Dyrektor ds. marketingu zapewnia również dystrybucję przekazu organizacji w różnych kanałach i do docelowych odbiorców w celu osiągnięcia celów sprzedażowych. Dziś oznacza to poszukiwanie nowych sposobów dostarczania wiadomości, takich jak platformy mobilne, wideo i media społecznościowe.

Wymagania edukacyjne

  • Licencjat
  • Preferowany jest zaawansowany dyplom z marketingu lub biznesu (MBA)
  • Większość dyrektorów ds. marketingu ma około 10 lat wszechstronnego doświadczenia w marketingu lub rozwoju biznesu na stanowiskach o rosnącej odpowiedzialności – z naciskiem na ekspansję marketingową
  • Trzy do pięciu lat doświadczenia na stanowisku kierowniczym

Zobacz: CEO skrót

Główne umiejętności dyrektora ds. marketingu

  • Doskonałe umiejętności analityczne
  • Wykazana umiejętność przewodzenia i inspirowania zespołu
  • Wybitne umiejętności komunikacyjne i interpersonalne
  • Elastyczność
  • Pełne pasji wspieranie klientów
  • Gruntowna znajomość zasad marketingu, zarządzania marką, produktami i usługami
  • Dogłębne zrozumienie zmieniającej się dynamiki rynku
  • Szeroka wiedza z różnych dziedzin, takich jak produkcja, informatyka, prawo i finanse
  • Duch przedsiębiorczości

Role i obowiązki dyrektora ds. marketingu

  • Nadzoruj ogólną strategię reklamową i sprzedażową firmy
  • Generuj przychody poprzez zwiększanie sprzedaży poprzez działania marketingowe
  • Opracuj strukturę działu marketingu firmy
  • Negocjuj kontakty reklamowe
  • Zatwierdź pomysły na kampanie marketingowe
  • Koordynuj działania marketingowe z celami finansowymi i brandingowymi firmy

Codzienne obowiązki

  • Planuj, kieruj i koordynuj budżety marketingowe zgodnie z celami organizacji
  • Planuj kampanie z kuponami, prezentami lub konkursami, aby zwrócić uwagę i wzbudzić zainteresowanie jednym z produktów lub usług organizacji
  • Podejmij badania rynku i przeanalizuj wyniki, aby lepiej zrozumieć rynek i gusta klientów
  • Skorzystaj z badań, aby zidentyfikować prawdopodobnych klientów produktu lub usługi, a następnie opracuj strategię cenową, która skłoni ich do zakupu produktu lub usługi
  • Badania rynku, ceny, marketing produktów, komunikacja marketingowa, reklama i public relations.

Udostępnij

O autorze